Lazarol

Min bror som är på plats på Skogsblomman (jag själv befinner mig i Sundsvall till vardags) berättade häromdagen att han hittat en hel kasse full med Lazarolflaskor. Efter lite efterforskningar på nätet hittade både han och jag denna sida där vi fick reda på att Lazarol tydligen var en mirakelmedicin som minsann hjälpte mot både elakartad huvudvärk och reumatisk tandvärk. Vad nu reumatisk tandvärk kan tänkas vara? ;)

Jag vet inte om flaskorna härstammar från Skogsblomman eller om de har hamnat där av en slump, det hade varit intressant att veta vilken stackare som haft sådan huvudvärk eller tandvärk så att personen i fråga måste ha halsat i sig en hel kasse...?

Bilder på flaskorna kommer att komma framöver!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0