Överkast

En fundering slog mig precis då jag funderar över rum nr 1 som hyrs ut mest frekvent. Där har vi en dubbelsäng och är i stort behov av ett överkast! Men frågan är vilka överkast som var tidsenliga under 50-60-talet? Eftersom man i ett hem oftast inreder från olika tidsepoker så är exakta tidsdateringen inte livsviktig, men det är ju kul om man följer ett tema någorlunda. :)

Så ni experter på detta, vad hade man för slags överkast förr? Hur får jag det att passa in i resten av rummet? Eftersom tapeterna är minst sagt färgglada och mönstrade så krävs det något enfärgat så man inte får ett epilepsianfall av att gå in i rummet....



Ett smakprov på den fantastiska tapeten och en tillhörande minst lika charmig lampa. Om någon vet när denna tapet tillverkades är ni varmt välkomna att berätta det för oss, all info är spännande! Och inte minst, vilket överkast matchar man till detta myller av blommor? :o

Kommentarer
Postat av: Randiga Tråden

Tack för titten hos mig. Tapeten är jättesöt med lampan till. Jag har ett 50 tals överkast fast det är till en enkelsäng, kan tänka mig att det skulle passa till tapeten men annars skulle jag själv ha något som fångar upp det oranga. Lycka till med vandrarhemmet så underbart det låter att få inreda det.

2011-07-15 @ 11:47:19
URL: http://randigatraden.blogspot.com
Postat av: Anonym

Helt underbar tapet och lampa till. Jag håller med om att något enfärgat nog vore bäst.

2011-07-15 @ 20:08:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0